درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 13:51:5 FA | AR | PS | EN
افتتاح سه پروژه زیربنایی حکومت طالبان را در کابل             کمک 15 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان            واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور            تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان            






تاریخ نشر: 1402/08/08 - 08:11:2
تعداد بازدید: 690
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

امیرعبداللهیان: تصمیم حماس کاملاً فلسطینی بود
 امیرعبداللهیان: تصمیم حماس کاملاً فلسطینی بود

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با بلومبرگ گفت: تصمیمی که حماس گرفت، تصمیمی کاملاً فلسطینی بود که عملیات طوفان الاقصی را انجام داد، دلایل آن هم کاملاً برای همه جهان روشن است.

به گزارش انصار، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با "بلومبرگ" در خصوص تحولات فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه سخنانی را بیان کرد.

متن کامل این مصاحبه به‌شرح زیر است:

بلومبرگ: به‌عنوان نخستین سؤال از وزیر خارجه ایران، اتفاقات مهمی در 48 ساعت اخیر رخ داده است و پاسخ ایران به حمله امریکا به شرق سوریه و هدف گرفتن مواضع ایران پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل چیست؟

امیرعبداللهیان: اولاً شما گفتید اتفاقات مهمی در 48 ساعت گذشته رخ داد، من فکر می‌کنم این اتفاق مهم در مجمع عمومی سازمان ملل روی داد و به‌هرحال بعد از چالشی که بین بعضی از کنشگران اصلی و اعضایی که دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند، هیچ قطعنامه‌ای که به آتش‌بس و مسائل انسان‌دوستانه در مورد فلسطین توجه کند، در سه هفته گذشته صادر نشد، روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل بالاخره یک قطعنامه با رأی 120 کشور صادر شد که هم به موضوع آتش‌بس انسانی توجه دارد و هم مسائل انسان‌دوستانه، این اتفاق خوبی است که در سازمان ملل رخ داده است اما در مورد سؤال شما اولاً ادعای دولت امریکا، ادعای نادرستی است. زمانی که داعش در منطقه ما فعال شد، در عراق و سوریه گروه‌هایی برای مبارزه با تروریزم شکل گرفت. این گروه‌ها در راستای امنیت کشورشان اقدام می‌کنند. این گروه‌ها مرتبط با کشورهای خود در منطقه هستند، نه از جمهوری اسلامی ایران دستور می‌گیرند و نه ما دستورالعملی به آن‌ها می‌دهیم، طرف امریکایی مدعی است این گروه‌ها مرتبط با ایران هستند، این گروه‌ها رأساً خودشان تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

بلومبرگ: شما می‌گویید آن‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند ولی شما به حماس و حزب‌الله نزدیک هستید، آیا بر این گروه‌ها تأثیری دارید؟

امیرعبداللهیان: من از حماس و حزب‌الله صحبت نکردم، از گروه‌هایی می‌گویم که امریکا مدعی است در عراق و سوریه، منافع او را هدف قرار داده‌اند. حماس و حزب‌الله گروه‌های آزادیبخشی هستند که برای امنیت سرزمین فلسطین و لبنان تلاش می‌کنند، ما رابطه سیاسی قوی با آن‌ها داریم. در مورد حماس مایلم این نکته را اشاره کنم که حماس از نظر ما یک جنبش آزادیبخش در مقابل اشغالگری است.

بلومبرگ: درباره اظهارات شما در مجمع عمومی سازمان ملل و هشدار به امریکا مبنی بر اینکه اگر نسل‌کشی در غزه ادامه یابد، خود نیز از این آتش در امان نخواهند بود، منظور شما چیست؟

امیرعبداللهیان: الآن چه وضعیتی در منطقه وجود دارد؟ رژیم اسرائیل و شخص نتانیاهو یک جنگ گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان در غزه به‌راه انداخته‌اند، یک نسل‌کشی و جنایت جنگی که در کمتر از سه هفته، هفت هزار و 300 غیرنظامی شامل 64 درصد از زنان و کودکان را به شهادت رسانده‌اند. امریکا به‌طور کامل کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته است در حالی که به ایران توصیه می‌کند خویشتنداری کند. کاخ سفید به ما پیام می‌دهد که "ما به‌عنوان امریکا به‌دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم و از ایران می‌خواهیم خویشتنداری کند."، در حالی که خودش خویشتنداری نمی‌کند و کنار یک طرف جنگ، قرار گرفته است، آن‌هم کنار یک رژیم اشغالگر قرار گرفته است.

بلومبرگ پرسید که رئیس جمهور امریکا معتقد است اسرائیل حق دفاع از شهروندان خود را دارد در حالی که تمام تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهد. این خبرنگار خواستار توضیح امیرعبداللهیان درباره سخن و هشدارش خطاب به امریکایی‌ها شد.

امیرعبداللهیان: جمله‌ای را که گفتم در مصاحبه با شما تکرار می‌کنم. امریکا دیگران را توصیه به خویشتنداری می‌کند اما خودش به‌طور کامل کنار اسرائیل که از نظر حقوق بین‌الملل، قدرت اشغالگر شناخته می‌شود، قرار دارد. اگر رفتار امریکا را طی سه هفته گذشته مرور کنید، حضور تمام‌عیار امریکا کنار رژیم اشغالگر اسرائیل باعث افزایش شدت جنگ و افزایش کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان شده است، ادامه این روش یعنی کنترول در منطقه از دست همه طرف‌ها می‌تواند خارج شود، در حالتی که امریکا این رویه و رفتار را بخواهد ادامه دهد، توسعه جنگ و باز شدن جبهه‌های جدید، امری اجتناب‌ناپذیر است و در آن حالت، دود این جنگ به چشم امریکا هم خواهد رفت.

بلومبرگ درباره اقدام ایران برای کاهش تنش سؤال کرد که امیرعبداللهیان پاسخ داد: اولاً توصیه ما این است که امریکا منصفانه برخورد کند، قرار گرفتن کنار یک طرف جنگ آن‌هم طرف اشغالگر حمایت عملی از کشته شدن هفت هزار و 300 زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی است، این امر اعتبار امریکا را نه‌تنها در منطقه بلکه در جهان با چالش جدی مواجه کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره نقش سازنده در منطقه ایفا کرده است. ما معتقدیم راهکار، تداوم جنگ نیست بلکه تمرکز بر راه‌حل سیاسی است.

بلومبرگ: دبیرکل سازمان ملل حملات 7 اکتوبر را محکوم کرده است، گروگانگیری غیرنظامیان و پرتاب موشک علیه آنان، شما گفتید که حماس آمادگی دارد گروگان‌های غیرنظامی را با 6 هزار اسیر فلسطینی مبادله کند، این اتفاق چقدر می‌تواند سریع روی دهد؟

امیرعبداللهیان: اولاً باید به ریشه این وضعیت نگاه کنید، اشغالگری اسرائیل ریشه اصلی بحران است. نکته دوم این‌که ما هیچ‌گاه از کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در هیچ جای دنیا حمایت نکرده و نمی‌کنیم. نکته سوم اینکه اقدام حماس در مقابله با قدرت اشغالگر در چارچوب حقوق بین‌الملل انجام شده است اما راهکار، تشدید جنگ نیست، راهکار، ادامه این وضعیت نیست، ادامه این وضعیت یعنی بشکه باروت در منطقه منفجر خواهد شد.

بلومبرگ درباره وضعیت کنونی و آزادی گروگان‌ها و تنش‌زدایی در این زمینه سؤال کرد که وزیر خارجه ایران پاسخ داد: کمتر از دو هفته پیش در قطر با رهبر سیاسی حماس ملاقات داشتم و به او پیشنهاد  کردیم نسبت به آزادی اسرای غیرنظامی بررسی و اقدام کند. رهبر سیاسی حماس این ایده را پذیرفت و اعلام آمادگی کرد که نسبت به آزادسازی اسرای غیرنظامی اقدام می‌کنند.

بلومبرگ: چه‌تعداد و چه‌زمانی آزاد خواهند شد؟

امیرعبداللهیان: من این سخن را از زبان آقای اسماعیل هنیه شنیدم که گفت "ما آمادگی داریم همه اسرای غیرنظامی را که در غزه هستند، آزاد کنیم"، اما حتماً آزادی اسرا نیاز به یک آتش‌بس و ترتیباتی دارد تا بتوانند نظامی‌ها را از غیرنظامی‌ها شناسایی و سپس اقدام کنند.

بلومبرگ درباره راه‌های رسیدن به آتش‌بس و کمک ایران در این زمینه پرسید.

امیرعبداللهیان: فکر می‌کنم اولاً این امکان باید فراهم شود که یک آتش‌بس فوری برای ارسال گسترده کمک‌های انسان‌دوستانه برقرار شود یعنی حملات سازمان‌یافته رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان متوقف شود و در سایه این آتش‌بس، ضمن ورود کمک‌های انسانی، اسرای غیرنظامی تحویل صلیب سرخ شوند.

بلومبرگ: تا زمانی که آتش‌بس معتبری وجود نداشته باشد، آزادی اسرا وجود ندارد؟

امیرعبداللهیان: واقعیت این است آقای اسماعیل هنیه به من گفت "مگر در سایه بمباران شدید، امکان تفکیک اسرای نظامی از غیرنظامی وجود دارد؟"، طبعاً نه.

دوباره بلومبرگ درباره آزادی اسرای نظامی و زمان آزادی آن‌ها پرسید که امیرعبداللهیان پاسخ داد: این را باید خود حماس تصمیم بگیرد ولی من فکر می‌کنم مسئله دیگری که وجود دارد، وجود 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل است. ممکن است در مرحله تبادل اسرای نظامی، بحث چگونگی آزادسازی اسرای فلسطینی بین حماس و طرف مقابل مطرح شود، این چیزی است که حماس باید در موردش تصمیم بگیرد، ولی نکته مهم این است که ما در راه‌حل سیاسی که حقوق ملت فلسطین هم دیده شود و مانع گسترش جنگ شود، می‌توانیم نقش ایفا کنیم.

بلومبرگ درباره واکنش به تشدید حملات اسرائیل پرسید که امیرعبداللهیان پاسخ داد: من نمی‌توانم وارد جزییات نظامی شوم چون متخصص مباحث نظامی نیستم ولی اگر اسرائیلی‌ها جنگ را متوقف نکنند و به کشتار و جنایت‌هایشان ادامه دهند، باز شدن جبهه‌های جدید غیرقابل اجتناب است و آن موقع، رژیم اسرائیل در شرایط جدیدی قرار می‌گیرد که قطعاً از اقدامات خودش پشیمان خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سؤال دیگر بلومبرگ درباره به‌روی ماشه بودن دست‌ها گفت: الآن شما در کف خیابان‌های اروپا و امریکا، تظاهرات گسترده و کم‌سابقه مردمی را در محکومیت جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین می‌بینید، احساسات مردم منطقه را می‌بینید و این وضعیت به مرحله انفجار احساسات مردمی نزدیک شده است، در نتیجه هر احتمالی وجود دارد و هر جبهه‌ای جدید می‌تواند باز شود، راهکار این است تا دیر نشده بر راه‌حل سیاسی متمرکز شوند.

امیرعبداللهیان همچنین درباره مرتبط بودن این موضوع با امریکا گفت: اولاً بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، مدیریت این جنگ در اختیار امریکا است و اسرائیل به‌نیابت از امریکا، این جنگ را انجام می‌دهد ولی مدیریت جنگ با نظامیان امریکا است چون در داخل رژیم اسرائیل وضعیت فروریخته‌ای وجود دارد.

بلومبرگ با تکرار ادعاهای امریکا و برخی کشورها مبنی بر حق دفاع از خود و حفاظت از غیرنظامیان از سوی اسرائیل و تأکید ایران بر نقش نداشتن در این درگیری‌ها پرسید: تأثیر ایران بر حماس و حزب‌الله چیست؟

امیرعبداللهیان: اولاً تصمیمی که حماس گرفت، تصمیمی کاملاً فلسطینی بود که عملیات طوفان الاقصی را انجام داد، دلایل آن هم کاملاً برای همه جهان روشن است. ثانیاً حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله، گروه‌هایی هستند که در راستای منافع کشورهای خودشان عمل می‌کنند نه از ما دستور می‌گیرند نه ما به آن‌ها دستور می‌دهیم.

بلومبرگ درباره ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر آموزش نظامیان حماس قبل از حمله 7 اکتوبر از سوی ایران سؤال کرد که امیرعبداللهیان پاسخ داد: ما درباره وضعیت موجود صحبت می‌کنیم. آن‌ها خودشان نیروهایی برای آموزش دارند. آن‌ها سلاح و امکانات موردنیازشان را تهیه و تولید می‌کنند. ما ارتباط سیاسی قوی با حزب‌الله و گروه‌های مقاومت داریم. در چارچوب حقوق بین‌الملل از منطق مقابله با قدرت اشغالگر استقبال و حمایت سیاسی می‌کنیم. مخالف کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان هستیم اما در بعد سیاسی معتقدیم راه‌حل فلسطین، می‌تواند دموکراتیک باشد. طرح دموکراتیکی که ایران در سازمان ملل ثبت کرده است، مبتنی بر برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی فلسطین شامل یهودی، مسیحی و مسلمان است، بگذارید فلسطینیان خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

بلومبرگ با اشاره به سخنان وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه "به حماس دستور و آموزش نمی‌دهیم"، درباره نقش ایران در منطقه سؤال کرد.

امیرعبداللهیان: ما از مقابله با اشغالگری حمایت می‌کنیم که پدیده شومی است. اگر امروز گروهی و فرقه‌ای بیاید و بخشی از نیویارک را اشغال کند، شما در امریکا چه می‌کنید؟ به او می‌گویید حق دفاع مشروع داشته باشد؟

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤال دیگری درباره تهدید امریکا از سوی ایران گفت: من در نیویارک با دبیرکل سازمان ملل گفتگو کردم برای اینکه راهکار سیاسی پیدا کنیم. معتقدیم بخشی راهکار سیاسی، توقف فوری حملات به غیرنظامیان، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و آزادسازی اسرای غیرنظامی است، لذا ما از ارتباط خود برای راه‌حل سیاسی و نه افزایش ادامه جنگ استفاده می‌کنیم اما امریکا هم باید عیناً این رفتار را داشته باشد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سؤال دیگری درباره میانجیگری‌ها برای آزادی اسرا نیز گفت: ما با قطر در این رابطه، ارتباط و مشورت‌های نزدیکی داریم. من 10 روز پیش در قطر بودم، با مقامات قطر صحبت کردم، آن‌ها ایده‌هایی را برای آزادی اسرای غیرنظامی داشتند، ما ایده‌هایمان را به اشتراک گذاشتیم، هم دوستان ما در قطر و هم ما با آقای اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس برای تسریع و کمک به آزادی اسرای غیرنظامی صحبت کردیم اما حماس نسبت به آزادی اسرای فلسطینی هم مطالباتی دارد، مبادله یکطرفه نمی‌تواند باشد، حماس به ما گفت نسبت به آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد.

بلومبرگ درباره توافق ایران و امریکا و تبادل زندانیان و آزادسازی 6 میلیارد از پول‌های مسدودشده ایران و آینده روند گفتگوها پرسید که وزیر خارجه ایران پاسخ داد: ایده سلطان عمان همچنان روی میز است.

بلومبرگ با توجه به انتقاد ایران از حضور نظامیان امریکا در منطقه، در باره حضور نظامیان ایران در سوریه پرسید.

وزیر خارجه ایران پاسخ داد: تا زمانی که برای مبارزه با تروریزم، دولت سوریه از ایران درخواست کمک کند، ما در چارچوب موافقتنامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور عمل خواهیم کرد.

خبرنگار بلومبرگ سؤال کرد که "آیا نیروی بیشتری به سوریه اعزام خواهید کرد؟"، که وزیر امور خارجه ایران پاسخ داد: اگر مبارزه با تروریزم ایجاب کند و اگر دولت سوریه درخواست کند، در چارچوب توافقات موجود برای مبارزه با تروریزم به دولت سوریه همچنان کمک می کنیم.

خبرنگار بلومبرگ دوباره درباره اعزام نیروی بیشتر ایران به سوریه پرسید که وزیر خارجه ایران پاسخ داد: تحول جدیدی رخ نداده است.

در ادامه اصرارهای خبرنگار بلومبرگ بر ارسال نیروی جدید ایران بعد از عملیات طوفان الاقصی به سوریه، وزیر امور خارجه ایران به او گفت: پاسخ شما را دادم اما من از شما می‌پرسم؛ امریکا بعد از 7 اکتوبر چه‌تعداد نیرو و سلاح به تل ابیب ارسال کرده است؛ چند هواپیما و کامیون و چه نوع سلاح‌هایی؟

در این هنگام خبرنگار بلومبرگ گفت: یک روزنامه‌نگارم و این سؤالات را برای روشن شدن موضوعات برای مخاطبان می‌پرسم.

وزیر خارجه ایران هم در پاسخ گفت: ما نیروی جدید به سوریه، عراق و منطقه اعزام نکرده‌ایم اما در خصوص تحولات منطقه هم صرفاً تماشاگر و ناظر نبوده‌ایم، هر زمان که لازم بدانیم، متناسب با مصالح و امنیت ملی‌خود و شرایط منطقه در زمان و مکان لازم خود، جمهوری اسلامی ایران تصمیم می‌گیرد. اما من هشدار می‌دهم ادامه این وضعیت قتل‌عام مردم غزه، منطقه را از کنترول خارج خواهد کرد. ما به نیویارک آمدیم تا از همه مکانیزم‌های بین‌المللی برای عدم رسیدن به نقطه انفجار در منطقه بهره بگیریم این طرف امریکایی است که باید تصمیم بگیرد "آیا می‌خواهد جنگ را تشدید کند؟"، اگر این‌طور است پس مسئولیت بین‌المللی آن را بپذیرد، مسئولیت گسترش دامنه جنگ را بپذیرد، اما اگر به‌دنبال تحقق آرامش در منطقه است، مسیر آن، راه‌حل سیاسی و توقف نسل‌کشی و جنایت جنگی در غزه و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه است.

خبرنگار بلومبرگ به‌عنوان آخرین سؤال از وزیر خارجه ایران، نظر جمهوری اسلامی ایران را درباره راهکار دوکشوری در قبال موضوع فلسطین و اسرائیل پرسید که امیرعبداللهیان پاسخ داد: پیشنهاد دموکراتیک و راه‌حل سیاسی ما، برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصیل فلسطینی شامل یهودی، مسیحی و مسلمان است، یک‌بار بگذارید، فلسطینی‌ها درباره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/28138






*
*

*



نیز بخوانید

هشدار استولتنبرگ از تشکیل اتحاد ایران، روسیه و چین


راه‌حل ایران برای فلسطین،ایجاد یک دولت واحد است


ما ناگزیریم مبارزه مسلحانه کنیم چون طالبان با گفتگو تغییر نمی کند


ایران بسیار باهوش است و بحران منطقه را مدیریت می‌کند


امریکا، داعش و اقتصاد ورشکسته؛ سه چالش پیش روی کابل| نیاز مبرم دولت جدید افغانستان به چابهار


پیامدهای قدرت‌گیری طالبان در افغانستان/ مشی متعصبانه طالبان در گذشته قابل دفاع نیست


مقام طالبان: مرزهای ایران امن می ماند|به چابهار نیاز داریم|حل مسالمت آمیز حق آبه هیرمند|تداوم ترانزیت با همسایگان


تحلیلگر آمریکایی: ترور سردار سلیمانی میلیونها نفر را در سراسر منطقه خشمگین کرد


آمریکا بدنبال در اختیار گرفتن تکنوکرات‌های وابسته به خود در افغانستان است


اهداف سفر عبدالله عبدالله به ایران چه بود؟


بیش از ۹۰ درصد هزینه ‌آموزش اتباع خارجی را دولت ایران پرداخت می‌کند


کرملین: پوتین نمی‌تواند به توافق با ترامپ اعتماد کند


منصور: صلاح‌الدین ربانی دیدگاه شخصی خود را به‌نام اعلامیه‌ جمعیت مطرح کرده است


مدیر مرکز اسلامی شیکاگو: سالانه حدود ۱۵هزار آمریکایی مسلمان می‌شوند/ مردم آمریکا جویای اسلامند


اگر حاج‌قاسم نبود نه احمدشاه مسعود موفق می‌شد و نه دیگران/ سردار قاآنی در سخت‌ترین شرایط در افغانستان حضور داشت


آیا بیماری کووید ۱۹ اقتصاد جهان را دیجیتالی خواهد کرد؟


قیام سوم حوت ۱۳۵۸ شهروندان کابل، نقطه عطفی در تاریخ سیاسی افغانستان


عمران خان: پاکستان مانع جنگ بين ايران و عربستان شد


مصاحبه با سخنگوی دفتر سیاسی طالبان/ آخرین خبر از وضعیت مذاکرات طالبان و آمریکا


عمران خان: پاکستان تلاش خود را برای مذاکرات صلح انجام داده/ افغانستان کشور مستقلی است


مشاور سابق ناتو: ايستادن غني در پشت سر ترامپ مغاير فرهنگ افغان‌ها بود


مشاور کرزی: رفتار ترامپ نقض حاکمیت ملی افغانستان بود


کرزی: «لویه جرگه، برای ممانعت از صلح بود»


شاعر افغانستانی: شعر مدافعان حرم هم حاصل کوشش و هم حاصل جوشش بود / برای شاعر بیش از زنده ماندن خودش زنده ماندن شعرش مهم است


آرین بانک تمام قوانین بانک مرکزی افغانستان را رعایت کرده/ در حال رایزنی برای ادامه فعالیت هستیم





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

مبتلا شدن بیش از صد زن و کودک به بیماری ناشناخته تنفسی در بدخشان

افتتاح سه پروژه زیربنایی حکومت طالبان را در کابل

کمک 15 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.